Головна » Файли » Позакласна робота |
[ Викачати з сервера (43.6 Kb) ] | 13.04.2015, 16:42 |
Урок-змагання знавців світової літератури у 5 класі Урок узагальнення знань наприкінці навчального року можна провести у вигляді змагання знавців світової літератури. Учнів класу можна розділити на 5-6 команд, кожна з команд отримає 6 карток, які розподіляються між учасниками команди. Кожен учень виконує своє завдання, а результати заносяться у загальний лист контролю, загальна сума балів ділиться на кількість учасників команди. Учні працюють у групі, тому можуть допомагати один одному, адже вони працюють на загальнокомандний результат. На виконання завдання вчитель відводить 20-25 хвилин уроку, результати оголошуються наприкінці уроку. Поки вчитель перевіряє завдання, учні готують презентацію своєї команди.
Залікові завдання для команд знавців світової літератури
1. Упізнайте героя або автора: 1) Хто з героїв побував на власному похороні? 2) Хто став своїм серед диких звірів? 3) Якій дівчинці забажалося дивної речі серед зими? 4) Сама сильна дівчинка на планеті… 5) Усі посвячені знали про його надзвичайні здібності, а він про них нічого не знав, доки… 6) Загублений черевичок допоміг її знайти щастя 7) Їй допомагали навіть звірі 8) Про якого поета сказано, що сила його поезії «в її оптимізмі, вірі у свій народ і перемогу добра»? 9) Ім’я якого автора часто вигукували моряки? 10) Хто з авторів писав свої казки заради розваги придворних? 11) Хто є автором «Казок матінки гусині»? 12) Хто з авторів був у житті мандрівником?
а) Шарль Перро; б) принцеса; в) Гаррі Потер; г) Басьо; д) Том Сойєр; і) пасербиця; ї) Роберт Бернс; к) Попелюшка; л) Марк Твен; м) Мауглі; н) Андерсен; о) Пеппі.
2. Установіть відповідність (письменник – країна): 1) Брати Грімм а) Данія 2) Г.К.Андерсен б) Давня Греція 3) М.Лермонтов в) Росія 4) Дж.Р.Кіплінг г) Німеччина 5) Ш.Перро д) Франція 6) Р.Бернс е) США 7) Мацуо Басьо ж) Шотландія 8) О.Пушкін з) Японія 9) М.Твен і) Англія 10) Алкман 11) Й.В.Гете 12) Ф.Тютчев
3. Упізнай твір за деталлю: 1) Черевичок 2) Троянди 3) Проліски 4) Квідіч 5) Починок 6) «Червона квітка» 7) Острів на Міссісіпі 8) Довгі панчохи, мавпочка 9) Подарунки на Різдво, іграшка, миша, горіх 10) Кіт, собака, півень, осел 11) Сакура 12) Чесність
4. У творах якого автора ми бачили ці образи? 1) Крук, осінь, сакура 2) Зелений дуб, золотий ланцюг, русалка 3) Чарівна каблучка, вогнище 4) Стрімчасті скелі, плем’я бджіл, гірські верховини 5) Нічна імла, усі вершини, пташиний грай 6) Гірські верховини, тихі долини, свіжа імла 7) Черстві шматки, стрічки й хрести, честь 8) Скарб, дохла кішка, однооке кошеня 9) Пацюк, сова, вартовий собака, дракон 10) Гарбуз, бал, пацюк 11) Полювання, залізний зуб, закон 12) Вічність, сила серця, дружба
5. Пригадайте факт: 1) Твір якого автора переспівав Лермонтов у вірші «Гірські вершини»? 2) Із чого було зроблено черевичок Попелюшки в оригіналі казки? 3) Ким були за професією брати Грімм? 4) Яким героям Андерсена встановлено у Данії пам’ятники? 5) Про яку країну писав свої твори Кіплінг? 6) Як перекладається японське слово «басьо»? 7) Що означає слово «лукомор`є»? 8) З якої мови перекладав твори С.Маршак? 9) Назвіть традиційний жанр давньої японської поезії. 10) Перекладіть французьке слово «персонаж». 11) Яка квітка символізує країну Японію? 12) Усна народна творчість - …
6. Поясніть значення терміну: 1) Гіпербола 2) Антитеза 3) Діалог 4) Композиція 5) Епітет 6) Монолог 7) Пейзаж 8) Метафора 9) Сюжет 10) Драма 11) Фольклор 12) Рима
Відповіді: Картка 1. 1. Д; 2. М; 3. Б; 4. О; 5. В; 6. К; 7. І; 8. Ї; 9. Л; 10. А; 11. Н; 12. Г. Картка №2. 1 – г; 2 – а; 3 – в; 4 – і; 5 – д; 6 – ж; 7 – з; 8 – в; 9 – е; 10 – б; 11 – г; 12 – в. Картка 3. 1. Попелюшка. 2. Снігова королева. 3. Дванадцять місяців. 4. Гаррі Потер. 5. Пані Метелиця. 6. Мауглі. 7. Пригоди Тома Сойєра. 8. Пеппі Довгапанчоха. 9. Лускунчик. 10. Бременські музики. 11. Хоку. 12. Чесна бідність. Картка 4. 1. Басьо. 2. Пушкін. 3. Маршак. 4. Алкман. 5. Гете. 6. Лермонтов. 7. Бернс. 8. Твен. 9. Роллінг. 10. Перро. 11. Кіплінг. 12. Андерсен. Картка 5. 1. Гете. 2. Соболь. 3. Фольклористи. 4. Русалонька, дикі лебеді. 5. Індія. 6. Банан. 7. Затока. 8. Англійська. 9. Хоку. 10. Герой. 11. Сакура (хризантема). 12. Фольклор. Картка 6. 1. Перебільшення. 2. Протиставлення. 3. Розмова двох осіб. 4. Побудова. 5. Художнє означення. 6. Промова одної особи. 7. Опис природи. 8. Приховане порівняння. 9. Черга подій у творі. 10. Дія. 11. Народна творчість. 12. Співзвуччя закінчень слів.
КВК ,, Знавці світової літератури ( 8 класи )
Мета :зацікавити учнів предметом ,, світова література “, розвивати мислення, зв’язне мовлення, прищеплювати інтерес до різних видів мистецтва.
Обладнання : коробка із фішками, картки для конкурсу ,, Музей – бюро літературних знахідок “, книги для конкурсу ,, Вгадай літературний твір за підказкою “.
Ведуча:Дорогі учасники нашого змагання ,,Знавці світової літератури“ ! Сьогодні ми з вами зібралися для того, щоб помандрувати по сторінках вже добре знайомих нам книжок. Зустрічаються в нашому змаганні учні 7 і 8 класів ( представлення команд ). Кожна із команд мріє про те, щоб перемога дісталася їм. Великий італієць Леонардо да Вінчі стверджував, що ,, щастя дістається тому, хто багато працює “. Та бути працелюбом замало, треба ще вміти боротися за свою перемогу. Ну що, почнімо .
Команди обмінюються емблемами і за хвилину повинні представити розгадку.
Чи вправні наші капітани, чи зможуть вони повести свої команди за собою. Капітани по черзі відповідають на запитання і можуть отримати по 4 бали для своєї команди. А запитання прості: назвати країну, до якої належить письменник. Вальтер Скотт ( Англія )
Артур Конан Дойль ( Англія )
Представники команди по черзі витягають із коробки папірці із номерами запитань. Одне із запитань щасливе, витягнувши його, команда автоматично додає собі 1 бал. Запитань 7 - витягають 5.
4 конкурс ,, Назви твір і автора , з якого взято уривок “ ,, Рицарство ! Та чи невідомо тобі, дівчино, що воно є джерелом найчистіших і найшляхетніших почуттів, захистом гноблених і скривджених, твердиня проти тиранства володарів ! “ ( В. Скотт, ,, Айвенго “).
З паном найстаршим побачення просить, Пильне щось має сказати. Сам оддається він в руки іспанські. Раб їх і друг їх сердечний “. ( А. Міцкевич ,, Альпухара “
То їде батько, з ним син малий. Чогось боїться і мерзне син - Малого тулить і гріє він “ . ( Й. В. Гете ,, Вільшаний король “ ).
Пагубний гнів, що лиха багато ахеям накоїв “ . ( Гомер ,, Іліада “).
Непохитне. Переможеш – не хвались відкрито цим… “. ( ,, Серце, серце “ Архілоха ).
Мов трава пожовкла, безсило никну …“ ( ,, До богів подібний“, Сапфо ).
Голосну, застольну пісню …“ (,,Дай мені Гомера ліру “, Анакреонт).
Горя він досить зазнав, суходолами й морем блукавши “. ( Вергілій ,, Енеїда “ ). 5 конкурс ,, Супер – бліц – турнір “ Команда виставляє по одному гравцю від команди. Він повинен відповісти на 4 запитання. За кожну вірну відповідь команди додають собі по 1 балу.
Команди по черзі витягують картки, де вказані речі, які загубили герої відомих книг. Ви повинні назвати автора, твір і героя, якому ці речі потрібно повернути.
7 конкурс ,, Вгадай літературний твір за підказкою “ Перед нами знаходиться відомий літературний твір. Що це за твір ? Щоб дізнатися ви отримаєте підказки. Якщо команда вгадає назву твору і назве його з першої підказки, то отримає 3 бали, з двох підказок - 2 бали, з трьох - 1 бал. Це збірка відомого письменника, творчість якого належить до скарбниць української і російської літератур.
( М. В. Гоголь ,, Вечори на хуторі біля Диканьки “ ).
( Гомер ,, Іліада “).
8 конкурс ,, Ти - мені, а я - тобі “ Команди задають по два запитання команді – супернику. Запитання готуються завчасно. Правильна відповідь - 1 бал.
9 конкурс ,, Далі … Далі “ Команди по черзі відповідають на запитання. Якщо команда не знає відповіді, то вона повинна сказати : ,, Далі “. Підраховується кількість заданих за 1 хвилину запитань і кількість правильних відповідей. Кількість правильних відповідей дорівнює кількості балів, які отримує команда.
Запитань було задано ________ Правильних відповідей ______ Що означає слово ,, античний “ ? ( Давній ).
Запитань було задано ______ Правильних відповідей ______ Підбиваються підсумки гри. Нагороджуються переможці. Відзначаються кращі гравці всіх команд.
Повітряний змій, кусок синього скла від пляшки, дохлий пацюк. Підзорна труба, рушниця, Біблія, зерна ячменю та рису ? Окуляри, кишенькова підзорна труба, срібний годинник ? Люлька, скрипка, крісло – качалка. Щит, меч, спис, шолом ? Вогонь, очеретина, кайдани. Фарби, мольберт, листок. Назвіть відомого російського байкаря . Засновник жанру історичного роману . Що було на шиях у Гурта і Вамби ? Скільки подвигів здійснив Геракл ? Хто був водночас і розбійником і героєм ? Найстарший богатир ?
Щасливий випадок. Назвіть одним словом: епос, лірика, драма. Скільки років тривала Троянська війна ? Перший письменник світу ? Щасливий випадок. Що таке гіпербола ? Він є вічним образом у світовій літературі ? На честь якого бога ставилися театральні вистави ?
| |
Переглядів: 768 | Завантажень: 3 | |
Всього коментарів: 0 | |