Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Додатки до навч. тем

Критерії обдарованості
[ Викачати з сервера (31.9 Kb) ] 30.01.2016, 12:02

Критерії обдарованості

 

 

 

 

Обдарованими можна вважати дітей, якщо

 

вони:

 

 

1. Часто "перескакують" через послідовні етапи свого

 

розвитку.

 

 2. У них чудова пам'ять, яка базується на ранньому

 

мовленні. 

 

 

3. Рано починають класифікувати і диференціювати

 

інформацію, що надходить до них. 

 

 

4. Із задоволенням захоплюються колекціонуванням, при

 

цьому їхня мета - не приведення колекції в ідеальний і

 

досить постійний порядок, а реорганізація, систематизація

 

її на нових підставах.

 

 

5. Мають великий словниковий запас. Із задоволенням

 

читають словники та енциклопедії, придумують нові слова

 

і поняття. 

 

 

6. Можуть займатися кількома справами відразу,

 

наприклад, стежити за двома чи більше подіями, що

 

відбуваються навколо них.

 

 

7. Дуже допитливі, активно досліджують навколишній світ

 

і не терплять ніяких обмежень своїх досліджень.

 

 

8. У ранньому віці здатні простежувати причинно-

 

наслідкові зв'язки, робити правильні висновки.

 

 

9. Можуть тривалий час концентрувати свою увагу на

 

одній справі, вони буквально "занурюються" в своє

 

заняття, якщо воно їм цікаве. 

 

 

10. Мають сильно розвинуте почуття гумору.

 

 

11. Постійно намагаються вирішувати проблеми, які їм

 

поки що не під силу.

 

 

12. Відзначаються різноманітністю інтересів, що породжує

 

схильність починати кілька справ одночасно. 

 

 

13. Часто роздратовують ровесників звичкою поправляти

 

інших і вважають себе такими, що завжди мають рацію.

 

 

14. Їм бракує емоційного балансу, вони часто нетерплячі та

 

поривчасті.

 

 

 

 

 

 

 ЩО Ж ТАКЕ "ОБДАРОВАНІСТЬ"?

 

 

(Калейдоскоп тлумачень)

 

 

 

* * *

 

Обдарований - який має великі природні здібності;

 

здібний, талановитий. Здібність - природний нахил до чого-

 

небудь; обдарування; талант.

 

 

(Великий тлумачний словник сучасної української мови,

 

2002 р.) 

 

 

 

* * *
Обдарованість - комплекс задатків і здібностей, які за

 

сприятливих умов дозволяють потенційно досягти значних

 

успіхів у певному виді діяльності (чи діяльностей)

 

порівняно з іншими людьми. (Л.Липова) 

 

 

* * *

 

Обдарованість - якісно своєрідне сполучення здібностей,

 

від якого залежить імовірність більшого чи меншого успіху

 

під час виконання тієї чи іншої діяльності. (Б.Тєплов) 

 

 

* * *

 

Обдарованість - специфічне поєднання здібностей високого

 

рівня, а також інтересів, потреб, що дозволяє виконувати

 

певну діяльність на якісно високому рівні, відмінному від

 

умовного "середнього рівня". (Б.Чижевський) 

 

 

* * *

 

Обдарованість - поєднання трьох компонентів: мотивації,

 

орієнтованої на виконання завдання; видатних розумових

 

здібностей і креативності. (Дж.Рензуллі) 

 

 

* * *

 

Обдарованість - це не лише своєрідне поєднання здібностей

 

людини, а ще й сукупність її особистісних характеристик.

(Л.Слободянюк)

 

 

* * *

 

Обдарованість - високий рівень розвитку загальних і

 

спеціальних здібностей. (В.Чудновський, В.Юркевич)

 

 

* * *

 

Обдарованими ми вважаємо наших дітей і підлітків, рівень

 

інтелекта яких і мотивація, що склалася, дозволяє їм

 

досягти в майбутньому високих професійних і творчих

 

досягнень. (Т.Хромова) 

 

 

* * *

 

Обдарованими називають тих, хто показує гарні результати

 

або високий рівень здібностей в одній чи декількох галузях

 

діяльності: загальні інтелектуальні здібності, академічні

 

здібності, продуктивне мислення, здібності до лідерства,

 

художні й артистичні здібності, психомоторні здібності. 

(Мануела Да Сільва) 

 

 

* * *

 

Обдарованість - це працелюбство. (Н.Лейтес) 

 

 

* * *

 

Обдарованість - це набір здібностей, здатність до видатних

 

досягнень у будь-якій соціально значущій сфері людської

 

діяльності. (Н.Лейтес) 

 

 

* * *

 

Обдарованими є ті учні, які, за оцінкою професіоналів,

 

внаслідок значних здібностей володіють потенціалом до

 

високих досягнень. (Держвідділ освіти США) 

 

 

* * *

 

Обдарованість - підвищений рівень розвитку однієї чи

 

декількох здібностей людини, на основі яких виникає

 

можливість досягти високих результатів у соціально

 

значимих видах діяльності. (В.Панов, А.Матюшкін) 

 

 

* * *

 

Обдарованість - завжди унікальна, тому марно шукати

 

універсальні ознаки обдарованих дітей. (Р.Стернберг) 

 

 

* * *

 

Розумово обдаровані діти - це діти, які різко виділяються із

 

середовища ровесників високим розумовим розвитком,

 

який є наслідком як природних задатків, так і сприятливих

 

умов виховання. (Ю.Гільбух) 

 

 

* * *

Немає необдарованих дітей - є дорослі, які не займаються

 

розвитком дитини, адже будь-яка здібність потребує

 

розвитку. (І. Мороз) 

 

 

 

 

"Шкільні" типи обдарованих

 

 

 

 

1. "Найкращий" учень. Всі його люблять, робить те, що

 

йому кажуть і як. Любить подобатись. 

 

 

2. "Бунтівник". Сперечається, з ним важко спілкуватися.

 

Часто виникають у нього фрустрації - стан емоційно-

 

вольового напруження, коли щось загрожує досягненню

 

мети. 

 

 

3. "Підпільник". Знає, що за обдарованість не платять, а

 

навпаки - вимагають, тому прагне не вистрибувати і бути

 

"як всі". 

 

 

4. "Втікач". Випадає із шкільної системи, не може

 

пристосуватися до вимог школи, вчителів.

 

 

5. "Двобічний". Відстає чи має вади (фізичні). Його бачать

 

як слабкого, не помічають обдарованості. 

 

 

6. "Цілеспрямований". Незалежний, знає собі ціну, знає,

 

що хоче. 

 

 

У кожного з цих типів власний стиль поведінки, свої

 

потреби, свій емоційно-вольовий статус. Ось чому до

 

кожного має бути індивідуальний підхід як у школі,

 

позашкільному закладі, так і в сім'ї. 

 

 

 

 

 

 

Проблеми обдарованих дітей

 

 

 

 

1. Неприязнь до школи часто з'являється тому, що

 

навчальна програма нудна і нецікава для обдарованої

 

дитини.

 

 

2. Обдарованим дітям подобаються складні ігри і нецікаві

 

ті, якими захоплюються їхні ровесники, внаслідок чого

 

дитина опиняється в ізоляції.

 

 

3. Заглиблення у філософські проблеми: для обдарованих

 

дітей є характерним замислюватися над такими явищами,

 

як смерть, потойбічне життя, релігійні вірування набагато

 

частіше, ніж для інших дітей. 

 

 

4. Невідповідність між фізичним, інтелектуальним та

 

соціальним розвитком - обдаровані діти частіше віддають

 

перевагу спілкуванню з дітьми старшого віку. Через це їм

 

важко бути лідерами - вони поступаються фізичним

 

розвитком. 

 

 

5. Прагнення до досконалості - для обдарованих дітей

 

характерна внутрішня потреба досконалості, вони не

 

заспокоюються, доки не досягнуть бажаного. 

 

 

6. Почуття незадоволеності - вони критично ставляться до

 

своїх досягнень, мають низьку самооцінку. 

 

 

7. Нереальні завдання, які вони часто ставлять перед

 

собою, не маючи змоги виконати їх. 

 

 

8. Надмірна чутливість, вразливість, нетерплячість.

 

 

9. Потреба в уважному ставленні дорослих.

 

 

10. Зневага у ставленні до дітей, які стоять нижче від них в

 

інтелектуальному розвитку. 

 

Категорія: Додатки до навч. тем | Додав: Lifli
Переглядів: 411 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar